مقالات

دانستنی های سنگ مرمریت لاشتر

سنگ مرمریت لاشتر، نوعی سنگ مریریت است که با درجه و کیفیتی متفاوت از سنگ مرمریت اصل پیدا می شود. این سنگ، از سختی بالایی برخوردار است. در بسیاری از موارد در کارخانه سنگ را به صورت نسابیده عمل می آورند و بعد از آن به صورت دستی یا دستگاهی، آن را تیشه خور می‌نمایند که بر همین اساس به آن سنگ مرمریت تیشه دستی و سنگ مرمریت لاشتر تیشه دستگاهی می‌گویند.
علت تیشه کردن سنگ لاشتر، این است که سختی آن بالا است و برای کاربرد در فضاهای بیرونی باعث می شود تا اصطکاک روی سنگ افزایش پیدا کند و از میزان لغزندگی آن کاسته شود. سازندگان و سفارش دهندگان سنگ مرمریت لاشتر این سنگ ساختمانی را به دو صورت:

  1. سنگ لاشتر کم تیشه
  2. سنگ لاشتر پرتیشه

می شناسند که سنگ کم تیشه یک بار تیشه می خورد وای سنگ پر تیشه، چندین نوبت تیشه می خورد به این ترتیب هیچ فضای خالی روی سنگ باقی نمی‌ماند. از این سنگ، در بوک مچ کردن استفاده می‌گردد و رنگ خاص آن، در بازارهای داخلی و خارجی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
در روند تولید و فرآوری این سنگ ساختمانی، از اپوکسی برای پر کردن خلل و فرج های سطحی سنگ استفاده می‌گردد. در فرآوری این سنگ به روش تایل از ماستیک بی رنگ یا همرنگ زمینه برای پر کردن رگه های بسیار ریز سطحی سنگ استفاده می شود.
روش UV غیر مستقیم، رزین مخصوص را به داخل رگه های سنگ هدایت می‌کند و آن را تثبیت می نماید. این عمل، فرآوری عالی در پولیش و صیقلی شدن سنگ را سبب می‌شود. این سنگ مرمریت از جمله محبوب ترین مرمریت ها به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *