مقالات

مصالح مورد استفاده در نمای مدرن

  • آجر: آجر از جمله مصالحی است که هم چون یک عایق حرارتی در فضای بیرونی ساختمان عمل می‌کند و دارای تنوع و ثبات رنگ می‌باشد. از جمله مزیت‌های دیگر استفاده از نمای آجری، به ایجاد حس گرمی و صمیمیت می‌توان اشاره نمود که سبب ایجاد حس و حال سنتی به خانه می‌شود. یکی از روش‌های قدیمی نصب آجر، استفاده از ملات و روش جدید استفاده از ریل‌های فلزی برای اتصال می‌باشد.
  • سنگ: استفاده از سنگ در نما سبب مقاومت و استحکام بالای آن در برابر شرایط جوی و آب و هوایی می‌شود. سنگ‌ها دارای تنوع بالا در جنس و رنگ می‌باشند و شست و شو و نگهداری آن‌ها آسان می‌باشد.
  • شیشه: شیشه‌ها دارای تنوع بالایی برای استفاده در نما هستند. از جمله شیشه‌های مورد استفاده در نما به شیشه‌های فریم لیس، کرتین وال، اسپایدر و دو پوسته می‌توان اشاره نمود. استفاده از شیشه در نما سبب کاهش بار و سبک شدن نمای ساختمان می‌گردد. از دیگر مزیت‌های استفاده از شیشه به عنوان نما به ایجاد دیدی فوق العاده به بیرون برای ساکنان ساختمان و ظرافت در اجرا و و زیبایی و ایجاد جذابیت در کالبد شهری می‌توان اشاره نمود.
  • بتن و سیمان: این متریال دارای استحکام، پایداری و دوام بالا می‌باشد و به دلیل در دسترس بودن، سبب به صرفه بودن و صرفه جویی در هزینه‌های ساختمان می‌گردد. از سوی دیگر استفاده از بتن در نما باعث بالا رفتن سرعت اجرا می‌شود.
  • کامپوزیت: این متریال دارای خاصیت شکل پذیری راحت، سطوح صاف و منظم و استحکام بالا در برابر فرسایش می‎باشد و هم چنین تنوع بالایی در رنگ و طرح دارد. ویژگی مهم دیگر این متریال، قابلیت عایق بودن در برابر سرما، گرما و صوت می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *