مقالات

انواع سنگ کات بروکن از نظر جنس سنگ

– سنگ تراورتن کات بروکن
معروف ترین و محبوب ترین سنگ کات بروکن تراورتن به حساب می آید. این سنگ با توجه به خلل و فرجی که دارد می تواند ملات سیمان را به خود بگیرد و همچنین در برابر سرما و اختلافات دمایی منبسط و منقبض گردد و بنابراین به عنوان بهترین سنگ نما شناخته می شود. در این بین فرآوری کات بروکن یا تراورتن اسکراچ یکی از پر درخواست ترین نوع آن ها به شمار می آید که معمولا در رنگ های شکلاتی، کرم و گردویی موج دار تولید و عرضه می شوند.

– سنگ مرمریت کات بروکن
سنگ کات بروکن لاشتر و مشکی نجف آباد از بهترین و معروف ترین سنگ های مرمریت مشکی هستند که به صورت کات بروکن در می آیند. در بین مرمریت های روشن نیز می توان به سنگ جوشقان اشاره داشت که سنگ حاصل از آن کات بروکن سفید به شمار می آید. این سنگ ها از محکم ترین و مقاوم ترین نوع مرمریت ها در نوع کات بروکن به شمار می آیند.

– سنگ کریستال کات بروکن
سنگ چینی لایبید معروف ترین و محکم ترین سنگ چینی در ایران محسوب می شود که در نوع اسکراچ لایبید یا کات بروکن تولید و معرفی می شود.

– سنگ ترامیت کات بروکن
سفید ترین و ارزان قیمت ترین نوع کات بروکن معرفی می شود. این سنگ همانند دیگر انواع فرآوری هایی که دارد، دارای زمینه رنگی سفید و یکدستی بوده که به واسطه درصد آهک بالایی که دارد از قیمت بسیار پایین و مناسبی برخوردار است. بنابراین سنگ به هنگام معرفی سنگ کات بروکن ارزان قیمت، سنگ لایم استون و ترامیت اولین موارد معرفی شده خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *